posts/ondra-dol.jpg
30. března 2021

Vláda chce 15 miliard spláchnout v kanálu, dohodla se s Poláky za zády kraje i Ostravy

Ostrava, 30. března 2021 – Vláda ignoruje protesty Ostravy a pokračuje v přípravách kanálu Dunaj-Odra-Labe. Podle včerejší zprávy Hospodářských novin se dohodla s polskou stranou na trase vodního koridoru Dunaj-Odra, která by měla vést severně od Bohumína do Ostravy. Piráti napříč jednotlivými patry politiky však tuto megalomanskou investici, která by jen v první fázi vyšla na 15 miliard, odmítají a upozorňují na řadu rizik a nejasností.

posts/zuzana_klusova-petr_letocha.jpg
3. listopadu 2020

„Rekonstrukce krytého bazénu za 400 milionů je riziko pro rozpočet i pro město, zakázku vyhrál korupční kauzou zmítaný Metrostav,“ upozornili Piráti a Starostové na včerejším zastupitelstvu

Karviná, 3. listopadu 2020 – Karvinští zastupitelé včera odsouhlasili, že převedou dalších 118 milionů na rekonstrukci krytého bazénu. Proti této obří investici hlasovali již poněkolikáté pouze dva zastupitelé za koalici Piráti a Starostové. Právě ti už dva roky upozorňují na nehospodárnost celé investice, požadovali projekt přepracovat a rekonstrukci provést za původní cenu 280 milionů. Celkové náklady se teď totiž vyšplhaly na 400 milionů.

posts/ondrej-polansky.jpg
5. října 2020

Vláda chce nalít stovky miliard do koridoru Dunaj-Odra-Labe. Přínosy pro ekonomiku jsou sporné, ekologické dopady drtivé

Praha, 5. října 2020 – Vláda na dnešním zasedání schválila přípravy první části vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. Celkové náklady na vybudování koridoru odhaduje studie proveditelnosti na 613 miliard korun, další stovky milionů ročně bude stát vynakládat na jeho údržbu. Záměr vybudování koridoru Dunaj-Odra-Labe je smutným dědictvím dob dávno minulých. Protestují proti němu místní starostové i občané, protože bude mít nevratný vliv na životní prostředí, vodní režim, krajinu a zlikviduje tisíce hektarů zemědělské půdy. Významná ekologická rizika navíc provází sporný ekonomický přínos díla.